Nieszczelny przewód odpowietrzenia zbiornika paliwa w Opel Astra G II | ForumWiedzy
Jeżeli po zatankowaniu paliwa do pełna, pod samochodem pojawia się plama paliwa i dookoła samochodu śmierdzi oparami, to trzeba natychmiast rozwiązać przyczynę, a najczęściej jest nią nieszczelny przewód odpowietrzania zbiornika paliwa. Na filmie zobaczysz, jak usunąć problem.
Trzeba przyciąć ok 3 cm przewodu i założyć na końcówkę baku, tak jak było.
Jeśli będziemy dokonywać naprawy bez zdejmowania zbiornika, a jedynie zostanie opuszczony na belkę, odkręcając 2 śruby, będzie trudny dostęp, należy przygotować nową opaskę metalową, bo założenie starej oryginalnej będzie bardzo trudne, stąd lepiej założyć zwykłą.
Warto by bak był niemal pusty.
W innych samochodach może być podobnie. Przykład na filmie jest dla Opel Astra G.
👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN
💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨👩👦👦
👊 Pozdrawiam
#ForumWiedzy #Informacja #YouTube #Opel #Astra #AstraG #Ecotec #16v #ZróbToSam #OpelAstraG
Importowane z Youtube Wypompowanie źle zatankowanego paliwa 24H.Spuszczanie paliwa.
CO NALEŻY ZROBIĆ, JEŚLI ZASILASZ SWÓJ SAMOCHÓD ZŁYM PALIWEM ?
PAMIĘTAJ, ŻE NIE ZAWSZE OZNACZA TO TRAGEDĘ W NATYCHMIASTOWEJ POMOCY PRZYJDZIE NASZ MECHANIK MOBILNY
Dobra, stało się… na stacji benzynowej zatankowaliśmy niewłaściwe paliwo. Alternatywnie zamiast benzyny można użyć oleju napędowego. A potem, co dalej? Pamiętaj, że nie zawsze oznacza to katastrofę. Doradzamy, jak postępować w takich okolicznościach, aby zminimalizować finansowe konsekwencje naszej nieuwagi.
Co powinieneś zrobić, jeśli wlejesz niewłaściwe paliwo do zbiornika?
Benzynę mieszamy z olejem napędowym.
Zamiast benzyny bezołowiowej używamy oleju napędowego.
Odkrywamy, że podczas dolewania paliwa do baku wystąpił błąd, więc zatrzymujemy akcję i w baku jest tylko niewielka ilość złego paliwa.
Zatankowaliśmy dużą ilość niewłaściwego paliwa, bo był prawie pusty.
Błąd odkryliśmy dopiero, gdy było za późno, więc uruchomiliśmy samochód i odjechaliśmy ze stacji benzynowej.
W rzeczywistości w każdym z tych scenariuszy zbiornik benzyny należy opróżnić, a komponenty wyczyścić tak szybko, jak to możliwe. Gdyby w benzynie była tylko kropla oleju napędowego, nic poważnego nie powinno się wydarzyć. Paliwa będą się mieszać i spalać nie powodując żadnych problemów. Z drugiej strony nawet niewielka ilość benzyny w układzie diesla może zniszczyć silnik wysokoprężny po kilkuset kilometrach jazdy.
Po wlaniu do zbiornika większej ilości złego paliwa jak najszybciej powiadom centrum napraw lub najbliższego fachowca. Jedynym sposobem rozwiązania problemu jest dokładne wypompowanie paliwa ze zbiornika. Usługę tę czasami świadczy stacja, na której tankowaliśmy. Najważniejsze to nie uruchamiać silnika lub przynajmniej od razu go zatrzymać. Im dłużej działa, tym bardziej prawdopodobne jest, że spowoduje poważne uszkodzenie układu napędowego.
Benzynę mieszamy z olejem napędowym. Co jest następne?
Jest to znacznie częstsze zjawisko niż używanie oleju napędowego zamiast benzyny. To żaden problem, jeśli wymyślimy to przed uruchomieniem silnika. Wtedy to już tylko kwestia całkowitego opróżnienia zbiornika z całego paliwa. Mamy jednak problem, jeśli uruchomimy silnik. Przepływ benzyny przez układ paliwowy silnika wysokoprężnego przekształca go w rozpuszczalnik, powodując pogorszenie smarowania podzespołów, co może prowadzić do katastrofalnych awarii. Pompowtryskiwacze będą początkowo odsłonięte, ale wymiana lub czyszczenie obejmie również przewody lub filtr paliwa.
Co ważne, błąd tankowania nie musi od razu skutkować niestabilną pracą silnika lub podejrzeniem nieprawidłowości spalania. Po przebyciu jeszcze dłuższego dystansu awaria może czasami nas zaskoczyć. Niestety w tym przypadku będzie już za późno, a silnik prawdopodobnie zostanie całkowicie zrujnowany.
Zamiast benzyny używamy oleju napędowego. Co powinienem zrobić?
Jest to okoliczność, z którą nie spotykamy się zbyt często. Ponieważ pistolet na dystrybutorze do nalewania oleju napędowego ma większą średnicę niż pistolet do nalewania benzyny, tak właśnie jest. W rezultacie nie pasuje do korka wlewu benzyny samochodu benzynowego, co wskazuje, że coś jest nie tak. Nawet jeśli jest pomyłka, to ilość niewłaściwego paliwa w baku i to, czy uruchomiliśmy silnik, decyduje o wyniku.
Wystarczy wypompować benzynę ze zbiornika i wyczyścić filtr, jeśli samochód nie został uruchomiony. W przeciwnym razie na początku mogą pojawić się usterki, które wymagają kosztownych wymian, takich jak układ wtryskowy i świece zapłonowe. Najwcześniejsze oznaki problemów mogą pojawić się podczas procesu uruchamiania. Silnik nie będzie już chciał cię zaskakiwać, a jeśli tak się stanie, szybko się zadławi i straci moc.
Ile kosztuje wypompowanie gazu ze zbiornika?
Samo opróżnienie niewłaściwego paliwa ze zbiornika może kosztować nawet 500 zł. Znacznie droższe będą natomiast naprawy i wymiana sekcji układu paliwowego po uruchomieniu silnika. Potem jest rachunek, który może sięgać tysięcy złotych. Oczywiście wszystko zależy od marki i modelu pojazdu, a także wielkości uszkodzeń. Zdecydowanie odradzamy samodzielne wypompowywanie paliwa. Należy pamiętać, że samo usunięcie niewłaściwego paliwa i zastąpienie go właściwym paliwem nie wystarczy. Często wymagane są dodatkowe czynności w celu sprawdzenia pozostałych elementów układu paliwowego. Naprawy przeprowadzone nieprofesjonalnie mogą skutkować jeszcze większymi uszkodzeniami, a co za tym idzie, wyższymi kosztami.
Zgłaszanie Awarii
+48 780 908 996
Pracujemy od 7 do 22 jeżeli jest zajęte dzwoń poniżej.
Doświadczenie: | Lokalizacja Obsługiwana: | Kontakt Bezpośredni |
Elektryk & Mechanik, Auta Ciężarowe, Diagnostyka, Maszyny Rolnicze, Koparki, praktycznie większość sprzętów. | Warszawa oraz: Piaseczno, Konstancin Jeziorna, Pruszków, Grodzisk Mazowiecki, Józefów | 534 649 204 |
Elektryk & Mechanik Auta Osobowe, Ciężarowe, Bus, Maszyny i większość sprzętów. | Warszawa oraz: Nowy Dwór Mazowiecki, Serock, Nasielsk Legionowo, Łomianki, Marki | 696 697 992 |
Specjalizacja: Elektronik i Elektryk Samochodowy | Warszawa Ursus, Ożarów Mazowiecki, Stare Babice, magdalenka Ochota, Lotnisko Chopina | 788 519 372 |
Elektryk Samochodowy i Sprzętów i Maszyn Fitness, Serwis AGD i RTV, Naprawy z dojazdem. | Cała Warszawa Śródmieście, Mokotów, Wola, Praga, Żoliborz, Bielany Żerań +70km poza Warszawę! | 791 947 108 |
Mi wywala błąd P0443 i nie wiem jak to ugryźć
Boguś przyjacielu, a jak mi robi się podciśnienie w zbiorniku paliwa (zasysa powietrze przy odkręcaniu korka, bez względu na poziom paliwa) to co mi poradzisz?
Witam Bogdan ja mam taki problem że robiłem na pełnym zbiorniku 600km A teraz robię 450 nigdzie nie czuć paliwa nic nie kapie i troszkę auto straciło mocy co może być
Co może być powodem że przy takowaniu wylewa mi się paliwo po zatankowaniu połowy zbiornika tła tego nie mogę go zatankować do konca
Czy sparciały przewod odpowietrzający bak moze byc przyczyną odbijania przy połowie baku pistoletu na stacji przy tankowaniu?
Jakiej średnicy opaskę zastosować?
Czy wygłuszenie baku można gdzieś kupić ?? To co jest pod bakiem , bo mi ostatnio część się urwała ..
Bardzo dobra "instrukcja" usunięcia poważnej usterki w samochodzie. Gratuluje!
A co moze byc jak zapala sie blad elektrozawor par paliwa zbyt niskie napiecie? Sam elektrozawor tyka po polaczeniu na krótko. W samochodzie czasem smierdzi paliwem przewody cale. Vectra A
Mi sparciał ten najgrubszy przewód w wiązce on chyba jest od paliwa ?
Miałbym pytanie jaka jest średnica wewnętrzna tego węża i jaki klucz potrzebny jest do odkręcenia zaczepów baku paliwa? Z góry dzięki!
Fiat Palio Weekend 1999r. Ten odpowietrznik w baku był tak spasowany że ocierał o blachę samochodu i pękał w nowym samochodzie na stacji jak ktoś nalał do pełna to pistolet nie odbijał a paliwo uciekało na asfalt pod samochodem strumieniem to były jaja jak się po butach lało zanim się ktoś zorientował.
czy zamiast opski nie byłby łatwiejszy w instalacji pierścieniowy zacisk , taki ze sprężynującego drutu ? Bo i łatwiej szczypcami się nim operuje.
Dramat! Czy masz jeszcze coś działającego w tym aute? 😀